Candidatura d'Unitat Popular

Sarrià - St. Gervasi Cassoles - Vallvidrera

Comunicat respecte a les paraules de Daniel Mòdol respecte a la crema de l'Ateneu Popular de Sarrià

Durant els 18 mesos en que el senyor Daniel Mòdol va ser regidor del districte de Sarrià- Sant Gervasi, la gestió respecte l’Ateneu Popular de Sarrià va ser nul·la, tal i com han denunciat en repetides ocasions  tant les membres de l’Ateneu Popular com de la resta d’entitats del barri. Del seu mandat com a regidor només es pot destacar la seva incompètencia política i la seva manca de perspectiva social vers les entitats i col·lectius dels barris, a qui va faltar al respecte reiteradament. Com a exemple d’això, el 23 de novembre del 2017 les AMPAs i AFAs del districte van emetre un posicionament clar denunciant la “manca de sensibilitat i empatia vers la situació viscuda al conjunt de la comunitat educativa” durant el dia 1 d’Octubre i posteriors, així com també denunciar diverses pressions que s’havien rebut des de les direccions dels centres educatius per tal que no obrissin els dies previs i el propi 1 d’Octubre, vulnerant el seu lliure dret d’exercici de reunió i d’expressió.

Pel que fa el cas concret de l’Ateneu, destaquen dues actuacions. En primer lloc, durant el mes de gener del 2017, després d’arribar a un acord amb l’Ajuntament per tal de fer un pla de cales, l’Ajuntament va incomplir l’acord allargant el pla dues setmanes més de les previstes fins al límit de canviar el pany de la porta de l’Ateneu i negar-se a donar-ne les claus a l’assemblea gestora del mateix. En segon lloc, el bloqueig de l’Ateneu per part de la Guardia Urbana el passat 3 de febrer del 2017 amb l’objectiu d’impedir la presentació d’Arran Sarrià, entitat membre de l’Ateneu Popular de Sarrià, sense donar cap tipus d’explicació sobre aquesta situació.

Però quan pensàvem que les veïnes de Sarrià- Sant Gervasi podríem viure tranquil·les un cop el sr. Mòdol va abandonar el seu càrrec de regidor ahir, en el marc de la comissió d’Urbanisme, Mobilitat i Medi ambient de l’Ajuntament de Barcelona, el sr. Mòdol va fer unes declaracions respecte l’ateneu i els atacs feixistes que considerem intol·lerables, en equiparar els feixistes que van cremar l’Ateneu amb les veïnes del barri que el van ocupar per tal de donar al barri un espai autogestionat pel jovent i en assegurar que «estava content» amb l’incendi de l’Ateneu Popular de Sarrià.

Entenem que aquestes declaracions representen una banalització absoluta del feixisme que, cada dia, està en augment als carrers del nostre districte i de la nostra ciutat que no fa més que contribuir a la total impunitat amb la qual aquests grups actuen dia rere dia.

Per aquest motiu, des de la CUP Capgirem Barcelona de Sarrià- Sant Gervasi:

Exigim la dimissió del senyor Mòdol com a regidor de l’Ajuntament de Barcelona.

Que el PSC, tant a Sarrià- Sant Gervasi com a Barcelona condemni, en primer lloc, l’atac feixista que va patir l’Ateneu Popular de Sarrià el passat 29 de març així com, també, les paraules del Sr. Mòdol a la comissió d’urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona.