Candidatura d'Unitat Popular

Sarrià - St. Gervasi Cassoles - Vallvidrera

Comunicat: Sobre les informacions fetes públiques ahir per la Plataforma Defensem Can Raventós

Ahir la Plataforma Defensem Can Raventós va fer públiques una sèrie d’informacions vinculades a la construcció d’una promoció de pisos de luxe als jardins de la masia de Can Raventós. Des de la CUP volem fer una sèrie de reflexions al respecte i exigim al govern municipal que prengui part activa en l'assumpte.

Gràfic fet per Defensem Can Raventós sobre la vinculació d'Units Per Avançar i Albert Batlle amb la promoció urbanística

Ahir 21 de setembre, la Plataforma Defensem Can Raventós va fer públiques una sèrie d’informacions vinculades a la construcció d’una promoció de pisos de luxe als jardins de la masia de Can Raventós. En aquestes informacions, presumptament, hi hauria vincles entre les empreses responsables de la promoció immobiliària amb el partit Units Per Avançar del que forma part, entre d’altres, el regidor del Districte Albert Batlle. Aquestes informacions vinculen també els promotors amb empreses relacionades amb offshores i seus en paradisos fiscals que apareixen als Papers de Panamà.

A més, com ha pogut contrastar la Plataforma, el pla especial urbanístic presenta incompliments normatius i ha tingut moltes irregularitats en el seu pas per l’administració fins a la seva final aprovació, previsiblement, demà en el ple de l’Ajuntament de Barcelona. De fet, a data de 13 de novembre de 2019, el govern de Sarrià-Sant Gervasi ja va informar que els promotors del Pla Especial no havien presentat cap documentació, fet que hauria d’haver provocat la caducitat de les actuacions i l'arxiu de l'expedient.

Per tot això, des de la CUP de Sarrià-Sant Gervasi volem donar tot el nostre suport a la Plataforma i, a banda d’adherir-nos al seu manifest, ens posem a la seva completa disposició per totes aquelles accions jurídiques que vulguin emprendre, tal i com hem fet amb tants altres casos de corrupció arreu del país en l’última dècada.

A més a més, des de la CUP exigim al govern de la ciutat que retiri l’aprovació d’aquest punt de l’ordre del dia del plenari de demà i convoqui una compareixença pública del regidor del districte Albert Batlle i de la tinenta d'alcaldia d'Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz per tal que esclareixin totes les informacions. Qualsevol cosa diferent d’aquestes dues qüestions ens semblaria entrar en un procés d’omertà d’una situació clarament irregular on tot apunta cap a tractes de favor que barregen interessos privats i públics.

Sarrià no necessita més pisos de luxe i sí més espais verds!

Aturem l’especulació i la destrucció del patrimoni!

#DefensemCanRaventós

Sembla que hi ha vincles entre les empreses responsables de la promoció immobiliària amb el partit Units Per Avançar del que forma part, entre d’altres, el regidor del Districte Albert Batlle